BTF enters into agreement

4 January 2021

Ten gevolge van een vergissing, is een geschil ontstaan tussen dhr. Laachraoui en de Belgische Taekwondo Federatie. Bij de inschrijving voor een internationaal tornooi in Bulgarije, dat deel uitmaakt van het kwalificatieproces voor het Europees Kwalificatie Tornooi (EKT)  voor de Olympische Spelen van Tokio, werd dhr. Laachraoui over het hoofd gezien. Vandaag hebben de BTF en de heer Laachraoui een overeenkomst gesloten die een einde maakt aan alle geschillen. De door het bestuur van BTF unaniem goedgekeurde overeenkomst heeft tot doel om de schade van de heer Laachraoui te vergoeden, maar vooral ook om structurele garanties te bieden zodat een dergelijk probleem zich in de toekomst niet meer kan voordoen. In het belang van het Belgische taekwondo zal BTF zorgen voor een correcte opvolging van alle inschrijvingen.

En raison d’une erreur, un litige est né entre M. Laachraoui et la Fédération Belge. Lors de l’inscription à un tournoi international en Bulgarie, savoir l’un des tournois insérés dans le processus de qualification du tournoi de qualification européen pour les JO de Tokyo, M. Laachraoui a été oublié. Aujourd’hui, la BTF et M. Laachraoui ont conclu un accord qui met fin à tous les litiges. Il s’agit d’un accord voté à l’unanimité par le conseil d’administration de la fédération, visant à la fois à indemniser le préjudice de M. Laachraoui mais, surtout, à donner des garanties structurelles afin qu’un tel problème ne survienne plus. Dans l’intérêt du taekwondo belge, la BTF assurera un suivi correct de toutes les inscriptions.

Belgian Federations

The Belgian Taekwondo Federation has three officials members
Association Belge Francophone de Taekwondo
Taekwondo Vlaanderen
Taekwondo Verband der D.G.
Our Sponsors